samenwerking

Glas Consult IQ Glas uit Noorbeek en Trichtglas uit Maastricht intensiveren hun samenwerking op het gebied van de verkoop en het plaatsen van verwarmd IQ-Glas. ‘Beide bedrijven zijn en blijven 100 procent onafhankelijk’, verzekert directeur Funs Fiddelers van Glas Consult IQ Glas ons. ‘Wij zijn fabrikant en leverancier maar indien een klant van ons verwarmd glas geplaatst wil hebben verwijzen we door. Trichtglas heeft al veel ervaring met het plaatsen van verwarmd glas en verkoopt en plaatst het ook zelf. Zo versterken we elkaar. Meer samenwerking ligt dan ook voor de hand.’

IQ Glas is verwarmd glas met op beide zijden van de dubbele beglazing onzichtbare metaaloxidelagen. De metaallaag op de binnenkant van de binnenste ruit doet dienst als een elektrische weerstand (verwarmingselement) en de metaallaag op de binnenkant van de buitenste ruit als een warmtereflector, zoals HR++ glas. Het bedrijf uit Noorbeek op haar site: ‘IQ Glas verwarmingstechnologie neemt de problematische bron van discomfort weg – de koudestraling van ruiten die tocht, convectie en temperatuurverschillen veroorzaakt. Andere toepassingen van verwarmd glas als het smelten van sneeuw op daken of de anti-condensatie van ruiten in zwembaden zijn ook mogelijk.’ Op de foto de toepassing van IQ verwarmd glas in het Parkhotel in Valkenburg. Meer informatie: www.iq-glas.nl